Από τις αρχές της δεκαετίας του '80 η BOMBARDIER-ROTAX
GmbH κατασκευάζει κινητήρες για ελαφρά και υπερελαφρά αεροσκάφη.
Σήμερα, είναι η κορυφαία εταιρία παγκοσμίως
στο χώρο αυτό με μια σειρά κινητήρων που αρχίζει από τους αξιόπιστους,
αερόψυκτους και υγρόψυκτους, 2χρονους κινητήρες,
κυβισμού από 440 ως 620 cm3 και καταλήγει στη σειρά των 4χρονων,
τετρακύλινδρων, boxer κινητήρων, με κορυφαίο τον ROTAX
914, προοριζόμενο για αεροσκάφη νέας γενιάς όπως το HK 36 Super
Dimona TTC, με ταχύτητα ταξιδιού 220 Km/h
και εκπομπή ήχου μόλις 59.9 dB.
Τεχνικά xαρακτηριστικά δίχρονων κινητήρων ROTAX:
|
|
ROTAX 503 UL
|
ROTAX 582 UL
|
DESCRIPTION |
Two-cycle,
two-cylinder engine, oil in fuel lubrication |
Two
cycle, two cylinder, rotary valve engine, oil-in-fuel lubrication
or oil pump, liquid cooled, with integrated water pump |
BORE |
72.0
mm |
76.0
mm |
STROKE |
61.0
mm |
64.0
mm |
DIRECTION
OF ROTATION |
Counter-
clockwise, viewed towards PTO (without reduction gear box) |
Counter-
clockwise, viewed towards PTO
(Clockwise with Reduction installed) |
DISPLACEMENT |
496.7
c.c. |
580.7
cc |
COMPRESSION
RATIO |
Theoretical
10.8
effective 6.2 |
Theoretical:
11.5 -
effective 5.75 |
POWER
OUTPUT |
34.0
kw (46 hp) configuration single carb |
64.4
Hp@6500 rpm |
TORQUE |
(503 UL - 1V): 51 Nm@5900 rpm
(503 UL - 2V): 47 Nm@6000rpm |
75
Nm@6,000 rpm |
MAXIMUM
RPM |
6800
rpm |
6800
rpm |
CYLINDER |
2
light alloy cylinders with cast iron sleeves |
2
light alloy cylinder with cast iron sleeves |
PISTON |
Aluminum
cast piston with 2 rings |
Aluminum
cast piston with 2 rings |
PISTON/CYLINDER
CLEARANCE |
0.07
- 0.08mm |
0.06
mm |
CHT:
Cylinder Head Temperatures
(Optional Values) |
- |
Normal:
110 C - 130 C
Maximum: 150 C
Max. Difference: 10 C |
EGT:
Exhaust Gas Temperatures |
- |
Normal:
500 C - 620 C
Maximum: 650 C
Max. Difference: 25 C
Cooling Liquid Temp Max.: 80 C |
IGNITION
SYSTEM |
Breakerless
Ducati capacitor discharge dual ignition with magneto generator |
Breakerless
Ducati Capacitor Discharge Dual Ignition with magneto generator
|
GENERATOR
OUTPUT |
170
W AC@6000 rpm and 13.5 V RMS |
170
Watts AC@6000 rpm and 13.5 V RMS |
IGNITION
TIMING |
1.47mm
= .059 in. |
1.96
mm = .077 in. |
SPARK
PLUG |
14
mm NGK B8ES |
-
|
ELECTRODE
GAP |
.015
in |
0.5
mm |
CARBURETOR |
1
x BING 36mm hand lever choke |
2
x Bing 54 36 mm Slide Valve |
FUEL
PUMP |
Pneumatic
fuel pump |
Pneumatic
fuel pump |
FUEL |
Regular
or premium gasoline, octane not lower than 90 octane (unleaded fuels)
|
Regular
or Premium Gasoline, octane not lower than 90 octane (unleaded fuels) |
FUEL
CONSUMPTION |
25.0
l/h at take off
15.0 l/h at cruise |
26.5
l/h at take off
20.5 l/h at cruise |
LUBRICATION
OF ENGINE |
Super
2- stroke oil (AV-2), proposed ASTM/CEC |
Oil-in-
fuel with Super two-cycle oil ASTM/CEC standard, mixing ratio |
STARTER |
Rewind
starter or electric starter, magneto side without rewind starter |
Rewind
Starter Standard |
REDUCTION
GEARBOX "B" |
Reduction
gear box with torsional shock absorber, for propeller interia up
to 3000 kg cm sq |
-
|
REDUCTION
GEAR BOX "C" |
Reduction
gear box with torsional shock absorber, for propeller interia up
to 3000 kg cm sq |
-
|
RATIOS |
2.62
to 1, 3.00 to 1, 3.47 to 1, 4.00 to 1 |
-
|
LUBRICATION
OF GEAR BOX |
Gear
oil, GL5 or GL6, SAE 140EP, or 85 W-140 EP |
Gear
oil API-GL5 or GL6, SAE 140 EP or 85W - 140 EP |
DIRECTION
OF PROP SHAFT ROTATION |
Clockwise,
viewed towards propeller flange |
Clockwise,
viewed towards prop flange |
COOLING |
Air
cooled by axial fan |
Liquid
cooled |
WEIGHT
|
30.4
kg w/o carburetor, air filter, fuel pump, exhaust |
27.4
kg wo/
exhaust, carb, fuel pump, radiator |
Τεχνικά xαρακτηριστικά τετράχρονων κινητήρων ROTAX:
|
|
ROTAX 912 UL/ULS/A/F/S
|
ROTAX 914 UL/F
|
DESCRIPTION |
The
Rotax 912 is a 4 cylinder, 4 stroke liquid/air cooled engine with
opposed cylinders, dry sump forced lubrication with separate 3l
oil tank, automatic adjustment by hydraulic valve tappet, 2 CD carburetors,
mechanical fuel pump, electronic dual ignition, electric starter,
integrated reduction gear I= 2.273 |
The
Rotax 912 is a 4 cyl. 4-stroke liquid/air cooled engine with opposed
cylinders, with turbo charger, with automatic waste gate control,
dry sump forced lubrication with separate 3 l oil tank, automatic
adjustment by hydraulic valve tappet, 2 CD carburetors, electronic
dual ignition, electric starter, integrated reduction gear i = 2,43,
engine truss assembly, air intake system, exhaust system |
BORE |
79.5
mm |
79.5
mm |
STROKE |
61
mm |
61
mm |
DISPLACEMENT |
1211.2
cc |
1211.2
cc |
COMPRESSION
RATIO |
9.0:1 |
9.0:1 |
POWER
OUTPUT |
80/100/120
Hp |
100
hp@5500 rpm
115 hp@5800 rpm |
TORQUE |
103
Nm@4800 rpm |
144
Nm@4900 rpm |
MAXIMUM
RPM |
5800
rpm
|
5800
rpm |
IGNITION
SYSTEM |
Ducati
double CDI |
Ducati
double CDI |
GENERATOR
OUTPUT |
250
W DC@ 5500 rpm and 13.5 V RMS |
250
W DC@5500 rpm and 13.5 V RMS |
IGNITION
TIMING |
4° up to 1000 rpm
above 26°
|
4°
up to 1000 rpm
above 26°/22° |
SPARK
PLUG |
ROTAX
or NGK |
ROTAX
or NGK |
CARBURETOR |
2
X Bing |
2
X Bing |
FUEL |
min.
MON 83 RON 91 (leaded or unleaded or AVGAS 100LL) |
min.
RON 95
(leaded or unleaded or AVGAS 100 LL) |
LUBRICATION
OF ENGINE |
Oil
API SF or SG |
Oil
API SF or SG |
STARTER |
Electric
Standard |
|
COOLING |
50%
BASF Antikorrosion 50% water |
50%
BASF Antikorrosion 50% water |
WEIGHT
|
55.0
Kg engine with gearbox I=2.273 |
64.0
Kg with gearbox I=2.43 |
VERSIONS |
Non-Certified
: 912UL & 912 ULS
Certified : 912A, 912F, 912S |
Non-Certified
: 914UL
Certified : 914F |
....
Τιμοκατάλογος |
. |
1. ROTAX |
. |
503 UL DCDI 1 BING Carb & εξάτμιση |
3.188 |
|
503 UL DCDI 2 BING Carb & εξάτμιση |
3.294 |
. |
582 UL DCDI 2V 64 Hp |
4.703 |
. |
912 UL 80 Hp |
14.482 |
. |
912 ULS 100 Hp |
15.832 |
|
914 UL 115 Hp |
26.024 |
|
Μειωτήρες τύπου Β Ι = 2,58 |
628 |
|
Μειωτήρες τύπου C I = 2.62/3.0/3.47/4.0 |
1.108 |
|
Μειωτήρες τύπου E I = 2.62/3.0/3.47/4.0 |
1.568 |
. |
Ηλεκτρική μίζα |
604 |
|
....*
Υπάρχει διαρκής παρακαταθήκη
βασικών ανταλλακτικών και αξεσουάρ
των κινητήρων ROTAX.
....*
Παράδοση, εκτός των ανταλλακτικών
της παρακαταθήκης, εντός 2
ημερών
....*
Στις τιμές δεν
περιλαμβάνεται Φ.Π.Α.
|
....
SERVICE ROTAX |
. |
. |
Συντήρηση και επισκευή κινητήρων
ROTAX από εξουσιοδοτημένους
και έμπειρους τεχνικούς.
Γνωρίζετε οτι:
- Στους 2χρονους κινητήρες
κάθε 25 ώρες αλλάζουμε μπουζί;
- Στους 2χρονους κινητήρες
στις πρώτες 150 ώρες πρέπει
να γίνει άνοιγμα του κινητήρα
από εξουσιοδοτημένο service
της ROTAX;
- Στους 4χρονους κινητήρες
κάθε 100 ώρες αλλάζουμε λάδια,
φίλτρο και μπουζί;
- Στους 4χρονους κινητήρες
κάθε 500 ώρες πρέπει να γίνει
OVERHAULE των καρμπυρατέρ
από εξουσιοδοτημένο service
της ROTAX;
- Στους 4χρονους κινητήρες
κάθε 100 ώρες πρέπει να γίνεται
έλεγχος και συγχρονισμός των
καρμπυρατέρ από εξουσιοδοτημένο
service της ROTAX;
- Οτι για όλες τις πιο πάνω
εργασίες απαιτούνται τα εξειδικευμένα
εργαλεία -TOOLS- με τα οποία
είναι εξοπλισμένα τα εξουσιοδοτημένα
συνεργεία της ROTAX;
|
Επικοινωνήστε
μαζί μας |
|
.... |
|
 |
- |
 |
. |
www.rotax-aircraft-engines.com

....
SERVICE ROTAX |
. |
. |
Συντήρηση και επισκευή κινητήρων
ROTAX από εξουσιοδοτημένους
και έμπειρους τεχνικούς.
Γνωρίζετε οτι:
- Στους 2χρονους κινητήρες
κάθε 25 ώρες αλλάζουμε μπουζί;
- Στους 2χρονους κινητήρες
στις πρώτες 150 ώρες πρέπει
να γίνει άνοιγμα του κινητήρα
από εξουσιοδοτημένο service
της ROTAX;
- Στους 4χρονους κινητήρες
κάθε 100 ώρες αλλάζουμε λάδια,
φίλτρο και μπουζί;
- Στους 4χρονους κινητήρες
κάθε 500 ώρες πρέπει να γίνει
OVERHAULE των καρμπυρατέρ
από εξουσιοδοτημένο service
της ROTAX;
- Στους 4χρονους κινητήρες
κάθε 100 ώρες πρέπει να γίνεται
έλεγχος και συγχρονισμός των
καρμπυρατέρ από εξουσιοδοτημένο
service της ROTAX;
- Οτι για όλες τις πιο πάνω
εργασίες απαιτούνται τα εξειδικευμένα
εργαλεία -TOOLS- με τα οποία
είναι εξοπλισμένα τα εξουσιοδοτημένα
συνεργεία της ROTAX;
|
Επικοινωνήστε
μαζί μας |
|
.... |
|
. |
 |
. |
 |
|